8 juni 2007

Känslostorm

Studenten är avklarad. Nu är det slut med studier, läxor och prov och nu kommer det vara ett vuxenliv som ska tacklas. Omvälvande förändringar som borde skaka mig ända ner i mina röda shorts som jag har på mig för dagen. Känner jag någon skillnad? Ja kanske...

Under min studentdag kände jag följande känslor:
  • Undran - "varför ska champagne förtäras med jordgubbar, det är ju som tandkräm och juice"
  • Tveksamhet - "kostym när det är 35 grader varmt"
  • Generad - "lite för många anspelningar på keystones under lunchen"
  • Förlösande eufori - "På något underligt sätt hade jag konstant ett finger i luften under studentsången. Många trodde nog att jag gav Gud en stor del av min student"
  • Undran2 - "Vanliga gratulationer=kramar och sånt, Studentgratulationer= stå mitt i en halvcirkel och bli fotograferad av dussinet kameror"
  • Glädje - "ska väl säga det att jag inte var gnällig utan faktiskt glad hela dan, det här är bara känslor som kom och gick. Jag var ju glad hela tiden"
  • Töntighet - "...fy fan vad vi är bra!!
  • Nackspärr - "jag satt intryckt under en skylt och försökte vila, men Kalle ville prata"
  • Undran3 - "hamnar de här punkterna verkligen helt lodrätt?"
  • Kärlek - "Jag har en fin släkt"
  • Salongs - "resten av dan (ursäkta)"

Så det har varit kul, ikväll är den sista studentfesten, hoppas på en urladdning. Nu ska jag härnäst bli vuxen och fixa internetbank eller skägg. Känns som om internetbanken blir mindre utmanande...


P.S. Vila i frid Povel, du har gett mig mycket D.S.

1 kommentar:

E sa...

Vandrarolle, det är med ett sant nöje jag följer ditt liv via din blogg. Du är bra!

Fick du gratulations med. förresten?