4 juni 2007

Horace Engdahl sammanfattar...

Nu äre såhär att jag tar studenten imorrn.
Och det ska jag självklart berätta om i min blogg men då måste jag först komma ikapp mig lite i livet. Fan jag måste skriva av mig oftare. Men här kommer då en snabb resumé över det jag skulle ha ägnat ett gäng inlgg åt men som nu får bli små notiser, enjoy!

Balen
Som blivande student så är det ju tänkt att du ska klä upp dig, skaffa en dejt, få fram en bil som ska imponera och sen gå på bal med det här paketet och vara fin och... ...ja jag vet inte, man vill väl känna sig fin och upp i smöret antar jag, vad man nu vill dit upp och göra men men...

Som tur var så behövde jag bara stå för min egen uppklädnad (1500 svenska kronor fick jag hosta för en frack upp genom en blodig och rosslande hals som skrek att det var egentligen för dyrt), sen skaffade dejten mig, bil och allt så jag stod mest för mig själv så att säga.

Sen kom vi dit, det var mysigt. Alla var fina och det kändes speciellt och maten var bra. Men sen tog det en annorlunda riktning.
Jag kan inte riktigt sätta fingret på när det hände men jag tror det kan ha varit ungefär när det hade gått två timmar och klockan var runt åtta. En kille, vi kan kalla honom det också, "killen" sprang upp på scen, skulle hålla tal, slog några väl markerade slag på cymbalen och skrek ;
"NU SKA VI SUPA SOM FAAAAAAAAAAAANNNN!!!"

Jag vet inte om jag nånsin hört ett fan med så mycket fan i sig, hursomhelst så jublade större delen av församlingen. Inte jag, jag var skeptisk och då jublar man inte. Har ni nånsin hört Maria Wetterstrand jubla över Fredrik Reinfeldts miljöpolitik, nä och jag tro att det beror på att hon är lite skeptisk.
Anyway, så supa var det nya ordet. Okej jag söp till (man är inte den som är den även om man råkar vara det) så det blev som en krog-evening i frack, kul att testa på det men inte riktigt vad jag tänkt eller betalat för ( 550 spänn, mina ömma stämband snörptes av och ramla ner i matsäcken).

Kvällen slutade dock med att jag fick träffa Galenskaparna och sjöng en snutt med dom.
Det var roligt. De är väldigt trevliga.
Jag tror Jan Rippes överläpp är för liten för hans tänder syns hela tiden.
De gillar Kavaj, skjorta och jeans.

Skule
Man vet ju inte om man ser sina klasskamrater så mycket mer efter studenten så vi tog en övernattning i Skule för att göra något avslutande tillsammans. Det innebar klättring (häftig sådan) tältande och sång vid lägereld. riktigt trevligt.

Det började med att vi åkte buss, sen gick vi en bit, stannade och tittade på får. et slogs fast att de är fina men har det sjukaste lätet av de djur vi kunde komma på just då...
sen skulle jag och min tältkamrat slå upp det tält som jag medtagit. Det gick inte. eller det gick men de pinnar som skulle sättas ihop blev antingen för långa eller för korta och tältet blev grönt och snett.
Sen skulle vi klättra och jag fjantade mig. Men det är lätt hänt. Tim är kul och kanadick...
Sen sjöng vi vid elden. Och det kan man inte skoja om, tvärtom... ...man kan skoja om det?

Fint det där, inget att skriva om inser jag nu. men det var vikigt för mig och därmed viktigt för andra, som bryr sig om vad som är viktigt för mig och så vidare.

Lärarmiddagen.
Lärarmiddagen är för att man ska ha trvligt med sina lärare innan man säger hej med tack och bock/nig. Det vill säga man träffas äter och dricker tillsammans. Särskilt dricker kanske. Det här var (extremt förstärkande ord) roligt. Kändes väldigt avslappnat och fint, bortsett från att min historielärare gav mig otäcka inviter, och ja, han är karl.

Tobbe är fysiklärare. han klär sig i lussekoftor är rödhårig späd och liten, glasögon och har jobbat som kantor. Ni har nog bilden klar för er. Han och jag pratades vid under fördrinken och känslan jag fick var att han hade haft mer än en fördrink. Denne man som vanligtvis är tyst och timid körde en hejdlös standup inför mig bara, jag sa ingenting just medan han körde på om allt från sådana här festers sittplatser till Rolling stones. han avslutade det hela med att göra det där "rocktecknet" och säga rock on för att sedan lämna mig i mitt chockade, men samtidigt imponerade, tillstånd.
Tobbe var en stor del i att vällen blev minnesvärd.

imorrn tar jag studenten, så jag skriver väl snart igen. Ska länka till en bättre/sämre/lika bra blogg snart iochmed att han länkade till mig Men inte än, snart. och då you´ll be the judge...

Tack

Inga kommentarer: