31 maj 2007

Hijo de Puta, del 3: "Upplösning i kaos..."

Marina. "Min Tjej"
Det här var en jobbig och tärande del i min kontakt med spanjorerna. Marina... ...gode gud den kvinnan var precis som ET, så fort man satt sig på en cykel så skulle hon med i framsätet (och där fick hon inte plats, tro mig).

Nä men hon var säkert trevlig och go egentligen efter stark medicinering men hon var som en kaktus i tunntarmen och jag tänker inte behandla det vidare.

Antequera.
"Antequera, du min ungdoms bordell" som ZZTop sjunger i deras gamla slagdänga "Antequera, undomsbordell". Men jag kan ju inte säga att jag märkte så mycket av några bordellfasoner. Och inte fick jag mig något för egen del... ...eller någon annans heller för den delen.
Och tro inte att jag försökte.
Åh Gud jag försökte, men Hampus ville inte veta av några nattliga eskapader på vår lilla balkong.

Hampus och jag delade rum som det var det finaste av de som fanns att tillgå och vi levde där gott. Jag tror vi lärde oss mycket av och med varann. Han, hur man snyter sig inför folk och jag, hur man terroriserar 18-åringar med trötta/kåta blickar. Det uppskattades av båda.

Anteqera skulle väl kunna kallas för Spaniens Säffle. Jag ar själv aldrig varit i Säffle men jag har varit i Antequera och kan då med 50% säkerhet säga att så är fallet. Det var små slingrande gator och när man hade en riktigt tjock person bakom sig så gick inte tankarna helt osäkt till den där Indiana Jones-scenen med det stora stenklotet som han måste springa ifrån.

Eftersom det här var en språkresa så fick det inte förekomma eller än mindre förtäras alkohol av något slag. Men när det är så billigt som det var där så är det rent kriminellt att inte stödja de lokala försäljarna. De ska väl leva de också? Deras barn ska väl ha regalos de med? Och med lite hjälp av fantasin och ett par handledare med selektivt synfält så går det att officiellt vara spiknykter hela tiden.
(1 shot kostar 1 euro, det är billigt. 20 shots kostar 20 euro, då börjar det bli dyrt men då går man därifrån så får Hampus betala)

Det sista jag ska nämna om Antequera är att en tandställning vid 30 års ålder ändå alltid är en tandställning vid 30 års ålder. Oavsett hur du klär dig. Vi blev förföljda och Ashgan blev rädd.

Nerja
Kul där men inte f-n orkar jag skriva om det... ...små chulitos.

Sammanfattning; "Hijo de Puta".
  • Åk till Alhambra om ni kan.
  • Köp sprit
  • Drick sprit, spanjorerna gör det inte.
  • Spanjorer går långsamt. Så fruktansvärt, knäckande, fördröjande, irriterande, "Oh-Gud-Låt-Mig-Gå-Och-Hänga-Mig"-långsamt.
  • Manuels pappa är ett ashle.

3 kommentarer:

Churrenuchen sa...

nu ska jag börja skriva om riktiga saker

NickelKickel sa...

Skriv vad du vill bara du fortsätter. Jag skrattar sönder.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.