26 jan. 2012

På ålderns höst

Jag har över jul och nyår tränat upp det som kommer att bli mitt pensionärsskrik.
Det är det skrik som kommer eka från mitt rum genom ålderdomshemmets korridorer  i avsikt att pocka på personalens uppmärksamhet. Eller jag kommer nog egentligen använda det lite närsomhelst bara för att få in någon form av sällskap på rummet och då gör det inget att personerna som kommer in är irriterade över oväsendet.

Och vill de att jag ska använda ringklockan så skyller jag på demensen när jag glömmer. För målet med pensionärsskriket ska vara att på ett oignoreringsbart sätt antingen tvinga folk att komma och stilla mina behov eller att skrämma iväg dem när de är i vägen.

Träna själva hemma för det kan vara väldigt användbart när Carema tar ansvaret över er. Lyssna och försök hitta er egen variant (OBS. har även märkt att detta fungerar för att få sin vilja igenom i ett samboförhållande).


Inga kommentarer: