8 apr. 2011

Ett annat ord är fött

Hittade på ett nytt ord idag. Det är ett bra och finurligt ord.

Massocial - Att vara social på det sätt som t.e.x dalmasar är. Du vet när de kommer fram i sina stickade tröjor och pratar om hur de tror sig vara bra på hockey eller hur de kan allt om skidor och hur de när någon sorts önskan att vara "Sveriges norrmän". Alltså den sorts socialt beteende som i verkliga livet mest är påfrestande. Då är man massocial. Upphovsman: Olov Eriksson, Sättna

Så kommer det stå i Ordboken. Jag kommer vara stolt och berätta för eventuella barnbarn att jag minsann uppfann ett ord i min ungdoms vår.

Känner många det träffar mitt i prick på. Även mig själv emellanåt. Som när Sef hälsar på.
Skönt att vara först (????) med något

3 kommentarer:

Mankelicken sa...

Men min var ju bättre! kanske inte roligare, men men man kan inte få allt. Tar detta som beröm, vilket jag behöver. Tack.

http://mankelicken.blogspot.com/

Anonym sa...

Ni är ju för härliga ni pojkar. Ett råd bara; vänta in i det sista innan ni binder upp er med nån av de brudar som fattar vilka kap ni är. Ni förtjänar bara den allra bästa!

But sa...

Fantastik Anonymkommentar!