12 juni 2007

men Koltrane? va gör du?

Någon sa åt mig att det var dags för en uppdatering på bloggen.
Jag tänkte att det inte fanns någon spruddeli-ludde-ludande-lust att skriva en massa.
Så jag skriver lite istället.

Idag så vaknade jag och märkte att jag var ensam. Då inte på det här hemska, lite tragiska sättet där "din" sida av sängen är kall. Nä inget sånt tjafs, det var bara det att huset stod tomt.
"Vart är min familj någonstans?" tänkte jag med tankarna på min familjs position i den stund där jag stod där och tänkte.

Men jag lät mig inte nerslås. Efter en frukost tog jag hund, cykel och arbetskläder och begav mig till mitt Afrika (läs "jordbruk"). Mötte min granne m. hund. Han hade städat lite och hade gylfen öppen. Jag sa inget om det för han skulle bara ta tidningen och sen gå hem igen.

Väl framme på jordbruket så kom ensamheten tillbaka. Åter igen så fann jag mig ensam där med min cykel och hund i undran vart alla kunde vara. Men eftersom jag är mer karl än de flesta som läser detta (jag skulle tro att Nisse är enda grabben och dig spöar jag lätt) så sket jag i mina sköra känslor och satte igång och jobbade med hagen som skulle stängas.

Jag gjorde det, drog i ett snöre, slog med en lie, skar mig i tummen och gjorde sen kväll, då klippte jag gräs.
Borde kanske avrunda med något sådär underfundigt...

...JO! Jag ska börja svara i telefon med att säga: "Hejseli-hoppsan-hosan-hejseli!"
Jag såg det och tyckte det var kul. Jaja, nu har jag sagt något.

Det här inlägget dedikerar jag dig Sanna (http://shanhoo.blogspot.com), som Ingvar Karlsson skulle sagt till DJ:n Jam Master Jay om han träffat honom;"Du är braaa, skulle jag sagt."

Och när jag ändå länkar till andra så måste jag ju länka till Nisse nu. Men jag gör det i förbigående så att ingen fäster riktigt intresse för det och då får de aldrig veta vilket plagiat jag är...
http://stampen.blogspot.com

P.S. jag har en digitalkamera nu, så nu ska jag fixa bilder D.S. (krydda, krydda)

2 kommentarer:

shanhoo sa...

åå jag känner mig hedrad

NickelKickel sa...

ensilage....... djävulens verk