5 jan. 2008

Tankar 2008

Då var det nytt år igen.
Var rätt nöjd med förra. Fast 2007 blir väl kanske inte det år som kommer skrivas med FETA bokstäver i historiehyllan. Men helt okej alltså... ...lyckades förbättra vissa saker och misslyckades med andra. Kom fram till att man alltid i slutändan är sig själv. Kankse är något viktigt....

Jaha så det här året ska väl bli ännu bättre. Nu ska jag göra något, jag ska resa och leva ut mina drömmar och yada yada yada...
Det tänker man ju varje år. Fast jag ska nog inte ha någe mål iår. Bara go with the flow tror jag.
Fast nja, ett mål ska jag ha och det är att lyckas ta tag i chanserna som kankse dyker upp. För det har jag varit lite dålig på 2007. Ska dock inte bli ett dugg vuxnare. Hemska tanke. Skaffade internet- och telefonbank i veckan och jag kände hur mitt annars så släta ansikte bildade djupa rynkor i huden.

Det dröjer väl inte länge innan man faktiskt ser ut som en pung med ögon.

Jag läste om en tävling för Smarty. Ni vet de som gör kokosstänger och sånt. Tanken var iallafall att man skulle skriva en klatschig slogan åt dem och den som vann fick väl en låda kokosskum.
Och längst ner på sidan stod det:
"Vinnaren koras av Smartys jury. Deras beslut är slutgiltigt och kan ej överklagas."

Undrar hur många och vilken typ av människor det är som egentligen skriver in och gnäller när lådan med kokosskum aldrig dyker upp.
"Men min slogan måste ju ha varit bäst!!" skriver dom med aggression mellan raderna.

En annan grej jag tänkte på är om svenskar som flyttat utomlands omger sig med en särskild jar-gong där de bor såsom invandrare i Sverige.
Om iranierna tänker att invandrare är de med cykelhjälm och som viftar med handen för att svänga.
Ja jag vet inte.

En grej jag hörde igår var att vi killar är dåliga på att ge tjejer komplimanger i förhållande till killar utomlands. Jag vet inte om det bara gäller mig men inte får vi killar så jäkla mycket komplimanger av svenska tjejer heller.
Jag säger ju ogärna att någon är "ful" men hon var ju inte jätte-jätte-snygg hon som sa det här till mig heller. Kanske är det så att vi svenska killar inte är lika mycket lögnaktiga som killarna utomlands. Basta!!

Fast man får väl ljuga när det kommer till kärlek antar jag. Kanske ska jag träna på det iår?

Inga kommentarer: